utläggning om solning 2.

folk som socialsolar. här kommer ett exempel: anna har inte träffat berit på tre veckor, men nu känner hon ett sug av lite social kontakt. anna ringer således berit.

anna -heeeeej berit! det var såååå länge sen vi sågs
berit - heeeej! ja verkligen, vi måste hitta på nått
anna - ska vi ner på stan och dra en fika?
berit -karln hemma säger att jag börjar bli lite rund om magen, skulle vi inte kunna träna?
anna - nej tyvärr, är sjukskriven och får inte anstränga mig har läkarna sagt. men vi skulle kunna sola, då blir ju karlsloken din    glad också! allt är finare brunt, till och med fett
berit- gud vilken strålande idé (ja det var en tråkig ordvits, men jag tvingar dig inte att le)
anna- vi ses vid solariet om en halv timme
berit -ja det gör vi, puss hej
anna -pusspuss

väl vid solariet träffas anna och berit, de säger hej sen går de in i varsitt solarie och kommer ut tjugofem minuter senare lite brunare och säger hej då.

hur socialt var det tycker du? inte mycket säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0