Tufris, vara eller icke vara

Efter att ha stillat ett av mina behov med frukost, kommer man bara upp till nästa steg i behovstrappan, och nästa behov att släcka. jag frågade frugan i sängen om det var tufri på fittan. men hon var inte helt eller en ens delvis insatt i uttrycket tufri. många tankar hann fara runt i skallen min, tex fick hon aldrig vara barn och leka? och varför fick hon inte leka? var hon mobbad? inlåst i en källare? halt och lytt? eller är hon bara glömsk?

det sista har jag lärt mig den hårda vägen att det inte är. men det var ju inte direkt så att hon var lyrisk över att få suga i sig lite ny kunskap utan hon började helt enkelt håna mig. men kära gamle google blev som ringklockan var i skolan för mobbade barn, lite av en räddare i nöden. uttrycket fanns och jag slapp den skammen som det ju faktiskt för med sig att hitta på egna ord och sen låtsas om att de finns. för jag hann både tänka att jag bara hade hittat på det själv eller fan det kanske var en skillinggrändiansk uppfinning. att det inte hade slagit i resten av världen, som skogsbo. annars och troligare kan det ha varit så att de från skogsbo inte satt på den otroliga hjärnkraften det krävs att förstå ett sånt mångfacetterat uttryck som ändå tufri är.

men tufri finns, och jag vann!! det är nog det bästa med en egen blogg, att man får vinna hela tiden.. 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

världens pussigaste bloggare, är det du det?

2009-05-23 @ 13:08:03
URL: http://xcarmen.blogg.se/
Postat av: Trixie

jag hade inte en jävla aning om att du var rolig!

you go giiirl! :D

2009-05-23 @ 17:50:48
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har precis skaffat dig en väldigt trogen läsare :P Hejja hejja!

2009-05-24 @ 19:41:38
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0