everything and nothing


jag var ut och tog en promenad under tiden alx jobbade, det är ganska rogivande att vara hemmafru. så från och med nu skall jag sluta klaga på anna anka, fast hon är ju mer chef över sina illegalal(?) mexikaner, än vad hon är en slö soffpotatis hemmafru. undra när jag får några mexikaner att chefa över?

kom att tänka på ett family guy avsnitt där lois rika pappa måste säga upp sina mexikaner, sen träffar han mexikanarn som brukade klippa gräset. han sa - hej, jag kände nästan inte igen dig utan min gräsmatta under dig.

men en sak jag märkte under min lilla promenad var att sverige, som gärna vill klappa sig lite för bröstet och tro att vi är ett föregångsland vad gäller feminism och i det här fallet, uttagandet av föräldrledighet. inte riktigt är i den nivån som vi gärna vill tro.
av alla dem jag mötte under min promenaden var det bara  en kille som hade barnvagn och resten tjejer. och det var en hel drös med barnvagnar jag mötte.

sen är mammorna så jävla klyschiga. de är hårt mejkade, har högklackade stövlar och bästa gåbortkläderna. man skulle vilja skaka om dem och säga, - hallå, du är ute och går med dit barn. du går inte på en catwalk i new york.
men den värsta morsan hade alla ovanstående attribut plus en skitsnygg, jättemodern och säkert svindyr barnvagn. men den ser helt instabil och inte så vickningssäker ut.  så nu skulle hon ta sig upp för massa trappor. och till på köpet hade hon en wayne´s kaffe i handen.
jag stod brevid och tittade med spänning, vet inte om hon räknade med att jag skulle hjälpa henne, men har hon försatt sig i den sitsen så får hon allt ta sig ur den själv. så mycket gentleman är jag.

åkte och mötte upp alx när hon slutade, vill ju inte att hon skall bli gruppvåldtagen på vägen hem, det tar det ju sån himla lång tid innan hon är hemma då och så kanske hon inte "vill" när jag "vill" innan vi skall sova.

jag passade på att ta några några bilder på stockholmsnatten under tiden jag väntade.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0