Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol!


då var man tillbaka i avesta igen. har varit i stockholm och hälsat på min älskade älsklings alx. hon passade på att flytta dit, nu lagomt till att det vackra sommarvädret drog in över avesta. jag kommer knappt märka att hon är borta för jag kommer bara springa runt ute, lägga mig i det gröna gräset och beskåda den härligt blåa himlen och känna den sköna brisen i min poplugg.

fel!

det är grått och trist och jag hatar hösten. det ända bra med hösten, som jag tyckte förut var att jag fyller år då. det var kul tills jag fyllde arton. nu är det bara deppigt det också.

tillbaka till stockholm nu. för till stockholm åkte jag för att hälsa på en älskling, men jag fick två nya på köpet.

den första är min nya kamera. canon eos 40d, sug på det ni. om inte ni vill suga på det så tänker jag göra det. den tar 6,5 bilder i sekunden i raw format. nu kanske du undrar vad raw format är? men det orkar jag inte förklara men jag kan säga så mycket som att det rimmar på mat och att det är smaskigt. 6,5 bilder i sekunden, vad hinner du göra på en sekund? inte vet jag och jag bryr mig inte heller. för min bästa vän hinner ta 6,5 bilder, haa, så det så! till den köpte jag också ett 50mm objektiv med maximal bländare på 1,8. det blir ljust det och suddigt, i bakgrunden förstås.


den andra är hunden vars matte hyr ut ett rum åt alx. jag har aldrig förstått mig på vitsen med att ha djur. men jag kommer sakna den lilla vovven. men seriöst, den kostar 20 000:- så mycket kostade ju för fan min tv. fatta att pröjsa 20 000:- för en lite hårboll som springer runt och pissar och skiter överallt. men det var en söt dreglandes hårlossnings maskin.

men jag har ju alltid datorna att krama och gosa med när det är mörkt och kallt. synd att den är så stor, annars hade jag kunnat haft den i sängen och somnat med.






Kommentarer
Postat av: Alexandra

JAG ÄLSKAR DIG!

2009-10-07 @ 11:34:21
URL: http://xcarmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0