outlaws


frida min kära lillasyster kom och hälsade på idag, hon skulle hämta ett övningskörningspapper. när hon hade hämtat klart begav vi oss ner till stadens gator och torg. färdmedlet blev cykeln, jag cyklandes och hon snål åkandes.

allt gick bra tills vi kom till mitten av altoohus backen. då tutar polisen. helt skräckslagen (jag är alltid rädd när jag träffar polisen, tror alltid att jag gjort något fel) börjar jag tänka, hinner jag dra polisen? (kanske bör tillägas att cykeln är av modell racklig) vi mötte dem så de måste ju vända först. men till min stora förvåning märker jag att de tutade på ett par femtonåringar som cyklar uppför backen.

vilken jävla tur, att precis samtidigt som vi skjutsar så kommer ett annat skjutsande par och tar hela smällen. annars kanske jag inte fått övningsköra med frida. men nu åkt småttingarna dit och vi kunde cykla vidare mot nya äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0