Tequila slammer



det sägs att man lära sig något nytt varje dag. igår lärde jag mig äntligen något vettigt, jag lärde mig tequila knack. det låter inte mycket för världen, men det ska tydligen vara ganska kul.

man tar en 4:a tequila och lika mycket clubsoda(ramlösa?) i ett snapsglas med tjock botten. sen slår man glaset i bordet,  sen sveper man och PANG!!!
du är knack.

det är bubblorna/skummet som är hemligheten. alla som dricker vin och sedan prövat champagne vet att man blir fullare på det sistnämnda. vilket är det bubblor i?

så av med hatten för bubblorna, länge leve skummet.

 

jag ska ut och käka med gamla jobbet klockan sex, så det är okej.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0