sj


efter mycket om och men är jag hemma i avesta igen. jag skulle kunna spy mycket galla över sj just nu, men jag orkar inte. jag börjar jobba klockan halv två idag, och det enda tåget som passade skulle åka klockan 08:45 från stockholm. jag pinade mig upp ur sängen och med mycket ångest var tvungen att lämna alxs varma mysiga kropp i den.
jag skyndar ihjäl mig för att hinna till tåget, men det visade sig vara mitt minsta bekymmer. det var kaos och vissa hade väntat på tåg sen sju på morgonen och en del säkert längre.  till slut hittade jag på vart tåget skulle åka från, fast jag hade fått väldigt olika förslag från några sj anställda. men vi kom iväg från helt fel spår ungefär 45 minuter efter utsatt tid, men jag var mest glad att jag inte missat tåget, för det försvann från tavlan ett tag. och de som stod och väntade när jag kom stod fortfarande kvar när jag åkte,  de sista jag hörde var att deras tåg skulle gå klockan 11:00, men de står nog fortfarande och väntar med sina skidor och snowbordar. men jag fick åka förstaklass och jag hann precis med bussen, så lite glad är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0