sunnyvale


det var en sak jag lovade mig själv efter lumpen, det var att aldrig mer behöva frysa! jag hatar att bli uttvingad på aktiviteter i snön och jag får inte bestämma själv när de är över.

det var samma sak med utflykterna i skolan, de skulle få ut barnen i skogen och visa en annan sida än att bara spela tv-spel hela dagarna. Det fick omvänd effekt. Jag hatar skogen tack vare dessa bortrövanden. Vill jag vara i skogen så går jag till skogen, det ska inte vara någon jävla nisse någonstans som sitter inne på sitt varma kontor och tycker att barnen skall vara ute si och så många timmar per termin. Gå ut själv innan du tvingar ut mig.




40 minus grader, det låter som man måste ha långkallingar på sig. när man är inne!

sedan ställer de frågan, "hur drabbas du av kylan?" låt mig besvara din fråga med en annan fråga. hur fan tror du att jag drabbas av kylan? att jag bränner mig på axlarna? får solsting? eller kanske sand mellan tårna? nej, jag fryser skiten ur mig! det var väl inte så svårt, var det?



men det värsta är att det finns folk som verkar gilla 40 minus grader. till dem säger jag bara, flytta till ryssland så kan ni ha det "så skönt" året om. jag skall flytta till thailand, det är ju ändå lika många svenskar där som här.

upp till kamp mot vintern, alla raggare ut med era v8:a bilar och bränn på växthuseffekten! så har vi snart medelhavsklimat här i sverige.
får passa på att tacka alla presidenter och statsöverhuvuden som kom till klimatmötet i köpenhamn i 120 privatjet och 1200 limousiner, ni kom inte fram till något mer än köpenhamn.



Kommentarer
Postat av: Alexandra

du är inte bara snygg, du är smart också!

2010-01-05 @ 15:54:36
URL: http://xcarmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0