ivan drago


nu är första boxningspasset avklarat. det var mindre jobbigt än väntat, men man var tvungen att tänka mer än väntat. men det är inte alltid så lätt att tänka när man har en ettrig, liten och långsint fhanny framför sig.
vi körde en slagserie vänster, höger uppercut sedan vänster, höger, vänster krok och sedan får man ta emot en rak höger. när fhanny duckade under krokarna råkade jag slå till fhanny uppe på hjässan med min armbåge eller om hon duckade för dåligt kanske, troligen det sista.
men hon sa att det var lugnt. nu till det långsinta, samma övning fast ombytta roller. min tur att ducka, smack säger det och hon gör samma sak tillbaka på mig, men tre gånger hårdare. jag lade mig ner och började gråta och alla skrattade åt mig. men annars var det en bra första träning.

nästa träning är på fredag, kanske blir att dricka ramlöa och tänka på alxs överansträngda hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0