public transport in my heart


det kan vara jag som begär för mycket av mina medkollektivåkare, men hur svårt kan det vara att sitta still och hålla käften? måste man vara fjorton år, snorig och liten "jagvetalltompolitiktrorjagochtänkerberättaallatjagvetjättehögtochlängesåallahör"? en liten snorig muffare som gör att jag inte kan sova. du har aldrig haft ett jobb, du vet ingenting. var tyst bara!
din hjärtefråga var att problemen startar inte i skolan. då är det försent, så alla dem skall vi skita i. vi skall rikta in oss på dagisbarnen. dem är roten till allt ont i världen.
din lösning? att när föräldrar är hemma med sitt andra barn, då skall det första barnet också vara hemma. de skall inte få träffa sina vänner på dagis och lära sig gruppdynamik. nej dem skall vara hemma med mamma (oftast är mamman hemma).
din kompis köpte det inte, för då måste dem ju skaffa ett till barn så att det andra barnet också för vara hemma som det första. vilket jävla resonemang. då får mamma och pappa aldrig sluta knulla, för annars blir det inte jämnlikt i barnaskaran hemma. tror han att första ungen skall reta den andra ungen att han fick vara hemma mera? hallå, håll käften. ni är dumma i huvudet, håll käften så jag kan få sova.

lagom till jag slagit av deras rösters frekvens, då stannar vi i sala. jag får en man som inte duschat på ett tag. jag måste sätta på mig min mössa och dra ner den över ögon och näsa bara för att slippa svimma. och det är ändå ett ganska attraktivt alternativ i detta läget. jag står ut till uppsala där han och muffarna kliver av.

jag älskar att åka kollektivt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0