again and again and again..


vad är det för fel på folk som skall berätta samma historier gång efter annan? efter första meningen vet man vilken historia det är, vad den handlar om och den "roliga" punchen.
hur många personer har man berättat just den historien för, om man inte kommer ihåg att du har berättat den för mig vid tre tidigare tillfällen? eller är det jag som är så obetydlig att du inte orkar lägga det på minnet?

men den stora frågan är hur man skall bete sig. man hör han drar första meningen. man vet precis var det barkar. skall man säga att jag har redan hört den historien, du drog den förra veckan om du inte minns?
eller skall man bara sitta och lyssna storörat verka nyintresserad och skratta gott åt den "roliga" poängen, som inte var rolig vare sig den första som den fjärde gången han drog den?

jag är nog den sista. jag orkar inte göra någon ledsen. det är ju sådan intensitet i berättandet och så mycket stolthet i historien.

men den värsta var en gubbe på jobbet. han kunde dra samma historia först på frukosten sedan igen på lunchen. men det var en riktigt bra historia. den handlar om en goldwing motorcykel med en liten liten husvagn efter sig, den stod i rembo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0