dödsresan




jag har följt aftonbladets artikelserie om thailand. det enda jag har att säga om den är att jag är glad att jag kom hem levande och i ett stycke från därifrån. två stycken hade vart godkänt medans tre stycken hade vart ig och finito. att jag fick sitta i stolen i planet hem, inte ligga i en bodybag slängd bland alla väskor fyllda med fejkade t-shirts och skjortor var både oväntat och skönt.

jag får även en stor ångest att jag utsatt mina nära och kära för detta självmordsförsök som denna resan var. men det är ju lite konstigt att det verkar vara fifty/fifty-chans att man kommer levande hem från thailand, ändå åker hela familjer dit. åker man åtta personer sen kommer bara fyra hem, har folk med detta i beräkningen? och kanske hoppas på att det är drygsnåle farbror bertil som inte överlever den läskiga mardrömsresan som det faktiskt är.

detta var min andra gång i thailand, så teoretiskt sett borde jag vara död nu. kommer det bli som i filmen final destination att jag kommer dö i efterhand bara för att jag borde vara död?

tänk om jag skulle få för mig att åka en tredje gång. nu fick jag kalla kårar, läskig tanke.



men det är ju så billigt, hur skall jag kunna hålla mig?




sen under har de dessa länkarna. konstigt att de uppmuntrar folk att åka på dödsresor. 10 äventyr på phuket.

1. bada med hungriga pirayor, kul för hela familjen.
2. knulla utan kondom med hiv-smittad hora, får du det, eller inte. spänning på hög nivå.
3..
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0