fresh king of bel aire

en mjuk vakning. inte mördande bakis, inte bakis alls faktiskt. rätt bra start på morgonen. försöker få upp locket till vattnet. lyckas inte första gången, inte andra gången. i´m cool.. jag är lugn. inte tredje gillt. man kan inte lyckas varje gång, men någon gång vore trevligt!!


messar nico och frågar om han skall med till stranden, han har ont i huvudet och stannar hemma. än en gång sola och bada i ensamhet. folk här måstre tro att jag är mobbad och inte har några vänner, eller att jag åker själv för att hitta en fru.


köpte med mig en vatten, vattenmelon och ananas till stranden. satt där och såg eländig och trött ut. då kom det förbi två svenskar från grabbarna grus.


gg - du är svensk?


fitte - yes!


gg - hur är läget?


fitte - trött och jävlig.


gg - vi säljer open bar-biljetter, fri dricka mellan 22-00, vill du köpa?


fitte - du kommer på fel dag grabben, skall flyga imorgon. så det är helt fel koncept du säljer. hade du haft closed bar-biljetter så hade jag köpt två stycken på stört, men detta fina erbjudande måste jag tyvärr avböja.


gg - haha, okej.


fitte - har ni sålt mycket biljetter?


gg - sådär..


fitte - okej, tänkte om det kommer mycket killar, kanske man kan gå dit till ett när den öppnabaren slagit till och collecta..


gg - det gör det, syns sen då?


fitte - absolut.


det vart mat vid strandkanten. men det tog tusen år för dem att ens komma med meny, sen verkade de inte vilja sälja någon mat till en svältande svensk, men han som hyr ut solstolar hade koll på läget och tog beställningen. när jag fick maten var det fel sås. tusen år till så kom de med en annan sås, eller smör, smält smör i en skål. jag orkar inte. hade jag haft majs till hade det ju vart okej, men jag var ju majslös också. maten var god iallafall. nämde jag att de inte fick någon dricks? hade det inte vart för stolsuthyraren så hade jag suttit där än idag.


hade tänkt att ta en strandpromenad efter maten, men då började det regna istället. då hinner man ta en tupplur och bloggs lite. skönt och kravlöst. kanske skall knacka på hos nico och se om karln lever.


när det började regna så flög folk från stranden. den tömdes på nolltid. det var precis lika varmt i luften och nyss passade det ju att bada i vattnet, vad är felet liksom? det regnar ju inte saltsyra direkt.


vi gick till den glada vikingen och käkade. köttbullar med lingonsylt, men lingonsylten var slut. efter som det regnade tyckte tjejerna att vi skulle köpa open bar där och sitta med dem och dricka, jag sa rakt ut bara. du kommer på fel dag grabben, skall flyga imorgon. så det är helt fel koncept du säljer. hade du haft closed bar-biljetter så hade jag köpt två stycken på stört, men detta fina erbjudande måste jag tyvärr avböja. köttbullarna var goda iallafall och heineken var väldigt god och de hade hawaiitema så jag var väldigt söt med utsläppt hår och blommhårklämma.


tupplur nu så får vi se om det blir tal om någon fest, det är ju ändå lördag liksom. när vi gick därifrån regnade det, då märkte jag att det var hål i conversen. blir till att köpa nya i bangkok imorgon.


det var ett ihållande regn, så festen uteblev. somnade till conan barbaren, vilken kille, vilka muskler. blir blöta drömmar inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0