träningslinne

nu skall det checkas ut från bel aire i phuket och flygas till bangkok. jag gillar inte att lämna hotell, finns alltid en liten gnagande känsla av att jag glömt något eller någon.


får ett samtal när jag sitter i hotellobbyn och tittar på conan i väntan på taxin. det är taxichauffören som bekräftar att han skall komma, men att han skulle bli en kvart tidig. klockan går och han kommer inte, 5 minuter efter den urspungliga tiden kommer snubben som säljer utflykter och frågar om vi är vi och det var vi ju. det visade sig att taxisnubben som ringde hade vart med i en olycka, synd att vi inte fick åka med honom.




vi kommer till flygplatsen i god tid, käkar en bbq-burgare och sväljer ner med en heineken.



mitt nya träninglinne. har inget gammalt dock då jag hatar folk som tränar i linne.


det nya hotellet som vi hade bokat hemifrån var lite naggat i kanten. man har kanske vant sig med de rätt schyssta ställen vi bott på tidigare. professionalitet är inget ord som personalen innehar i sitt vokabulär, kan vara för att de snackar thai, men de kan väl vara trevliga iallafall.


tar en taxi in till barerna. blir kvar där hela natten. kommer hem och de har fest i lobbyn. whiskeypavan står framme och det är livat. skitsamma. bara de har kul så, kanske går ner och joinar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0