night one in bangkok

vaknar lagomt i tid till frukost. går ner till receptionen för att få min frukostbiljett. har den i handen och går till matsalen, men det är ingen frukostbuffe uppdukad. det är inte långa rader av ditt och datt att fylla munnen med. nico sitter ensam och ser moloken ut. frågar han vart frukosten är, den måste du beställa säger han. jag går och beställer, får en meny, våfflor, no have. nehepp, toasten då? no can do. då var man tvungen att beställa från en meny med frukost. tog en med juice, frukt och rostat bröd, rätt lik alla andra frukostar jag förtärt på denna resa. ber om vatten också. hon kommer ut med två skivor rostat bröd, några melonbitar och ett glas vatten. jag frågar efter juicen, men det fick jag inte om jag tog vatten. jag var törstig och hade kort stubin, tror hon märkte det, för efter ett litet tag kom hon ut med juicen. den smakade ändå skit så. men rätt skall vara rätt, ibland.


gick upp på taket för sol och pool. efter en halvtimme gjorde sig törsten påmind. kändes som ett helt projekt att ta sig ner några våningar till rummet för att hämta. men det kändes värt det. men hann bara öppna dörren så stod städvagnen där, som sänd från ovan fylld med vatten. roffade åt mig ett par flarror och gick och fortsatte bränna mig.


av det jag har sett av detta hotellet hitintills så är faktiskt poolen det bästa. var lite rädd att saknaden av stranden skulle bli för stor, men det känns okej.


gick ner och köpte lite frukt och en öl. trevligt att gotta sig med vid poolkanten.


vi hittade till mbk, där handlades det lite kläder då jag lökat ner allt jag har med mig och spillt på resten av tröjorna.


tog på mig finaste fyndet och skulle fira kungen som fyller 84år ryktas det om, tog även på mig nya strumpor i hans ära och kallingar som endast blivit använda tre, fyra gånger. han firades med massa ljus, lampor, fyrverkeri, thailändare i rosa pikettröjor och fulla svenskar, fast vi var typ de enda som var svenska där på the big place eller vad det nu hette, vi var nog de enda som var fulla också.


hittade jordgubbar i ett stånd. de attraherade mig på ett djupare plan. kan ha vart för att allt annat var kackelackor och larver eller friterat, som folk proppade munnen fulla av. hon strödde socker över dem och skakade om. jag stoppade första i munnen och förväntade mig att den skulle smälta. det var salt hon hade dränkt mina oskyldiga röda vänner i. salt!? vad är det för fel på folk?


vi gick och gick. chrille var borta och nico fick sms "kom tillbaka och titta på en t-shirt". nico tyckte jag skulle följa med. nej! jag skall sitta nu! sa jag och satte mig på närmaste fulhak. beställde en singha och njöt av att slippa röra på mig.


tillslut hamnade vi på khasoan road, backpackersgatan. den har blivit väldigt turistig för att vara genuin och backpacker. men det fanns fortfarande massa orginal kvar. tjejer utan bh med flottigt hår och batikkjol. killarna såg likadana ut. det skulle gärna spontandansas för att visa hur spontana och vilka öppna och fria själar de har, jag tyckte det känns mest konstlat.


vi gick in på en klubb där, den hette the club och den var vekligen the club. första stället som var fyllt med vanliga människor och inte bara horor. sen såg jag att alla sprang runt med buckets fyllda med billig sprit och tusen sugrör. alla sög av alla (fin bögporrtitel). måste vara en fin slump på bucketsena, sista tre centimetrarna är tio personers spott. jag sög på en jdcola som ingen fick smaka på.


det var tre stycken dj:s. de stod på en platå ovan alla andra. de fick publiken i extas och svetten delades lika mycket som saliven ur buckets men även muntillmun. efetr en timme började samma låtar komma igen. var det en skiva på repeat? var det tre pappfigurer som stod där uppe? ingen brydde sig och dansen fortsatte hela natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0