mycket vill ha mer..


jag hörde nyligen uttrycket "mycket vill ha mer". det används väl oftas om andra som aldrig är nöjda, utan bara skall ha nya saker hela tiden. inget positivt uttryck alltså.

jag kom att tänka på en gammal jobbarkompis när jag hörde det. han använde det oironiskt om sig själv. kanske jag som missuppfattat allt, så det är jag som borde skämmas, men vi kör..

han snackade om sitt feta billjud (det blir roligt för han är rundlagd) i sin gamla risiga volvo (det blir roligt nu när kineserna äger volvo, risigt, haha (jag har sett för mycket modern family kanske?)).
när han fick nästa lön så skulle han fläska på billjudet än mer, mycket vill ha mer, sa han. det var roligt för man säger inte så om sig själv för det första, för det andra så hade han inte mycket. men jag satt och nickade medhållande och skämdes inombords.

han skröt om hur mycket han skulle resa. jag frågade utan att bry mig, om vart han skulle och med vilka. italien. svenska kyrkans unga. var svaren. nu börjar det klarna för er. är man med där så är det ju för att man inte har någon socialkompetens eller har något fel, där samlas avskrapet som ingen vill umgås med och umgås med varandra.
det enda jag kunde tänka på var att det var jag som bjöd han på resan. jag gick ur svenska kyrkan det året.

han gjorde en annan skön grej också. på två av jobben så roterade man med ungefär tjugo minuters mellanrum. det ena jobbet är jobbigt och tråkigt, det andra lökigt och härligt. därav roteringen.
han kom till jobbet och sa att han opererat benet. jaha, benbrott eller liknande tänkte man och han fick det lökiga härliga jobbet i en vecka. det betyder att någon annan fick det jobbiga och tråkiga jobbet i en vecka. i slutet av veckan kom det fram, han hade opererat bort ett födelsemärke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0