envis som en julegris. nej som ett fyllesvin.


idag ville min syster strypa mig sakta till döds. det hela utspelar sig i surahammar. ni hör ju på namnet redan och stackarn hade inte ätit på hela dagen. mamma tog hennes matlåda, svinigt gjort! vi hade efter en del om och men lyckats få tag på en släpvagn.
väl i sura tar vi en titt på soffan, den är stor. grande lux heter den, och namnet var icke missvisande. den skall upp på släpet och fraktas till avesta. han som jobbar i möbelaffären säger att den kommer vi inte få upp på flaket. jag tror att vi kommer få det. frida tror inte riktigt heller på mig. finskan i kassan övervakar läget bara. de försöker med att jag skall ta hemkörning, men har jag åkt ända till sura så tänker jag inte komma sofflös hem!
sen skulle jag behöva vänta hela helgen, inte ok!
slutar med att vi går ut och mäter. ett armstöd senare så skall den i praktiken få plats. dem är fortfarande inte helt övertygade. jag betalar soffan. lyckas pruta 2000 spänn på det redan nedsatta priset. men den hamnar fortfarande på fel sida om de 10, lite för mycket faktiskt. men vafan, vill man ha grande lux så vill man och det har jag förtjänat!
nu börjar de andra mjukas upp lite. och finskan ger klartecken, nu börjar baxningen. det går som ett smort. men hade det inte gjort det så hade jag antingen haft några soffkuddar som jag hållt genom fönstret eller gjort en mr bean och suttit i soffan på bilen. jag var envis och det betalade sig.

sen iväg till ikea. där jag lämnar ett olåst släp med en sprillansny dyr soffa. men det gick bra. köpte tvätthängarklädställning, tvättkorg, nattduksbord, tv-bänk, massa småkraffs och ljus. ja ni läste rätt. jag köpte ljus, någon har skadat mig. det är ju sjukt mysigt. de luktar också. gott. men soffbordet som jag tittat på var inte snyggt. attans/nedrans.

nu är allt uppe i lägenheten, tack robert, du borde ha bra karma.





Kommentarer
Postat av: frida

Jag tror jag kommer har mardrömmar om det här i några veckor, men jag ger upp eller nej, jag har insett att man ska nog vara ett envist fyllesvin mot alla odds ändå.

2011-01-29 @ 17:41:33
URL: http://fridacarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0