sova med en stock


det blev ett ruskigt, nästan läskigt tidigt gympass idag. halv nio infann jag mig. uppe med ungtuppen. jag trodde lokalen skulle vara öde, som efter ett kärnvapenkrig, fast utan mutanter (mu tanter, det är kossor det.). ack så fel jag hade. stället var packat till höjden och bredden. mutanter undrar du? nej eller lite rätt kanske, gamla bruksare. överallt var dem och trevliga faktiskt, det var som att prata med vanliga människor. fast lite bittrare. de har ju sänkt pensionen så mycket.

givetvis fick jag inte lyssna på rockklassiker som brukligt. det var något program med en doktor som talade om sjukdomar. så klyschigt av gamlingarna lyssnade på det, men konstigt. skulle jag vara gammal skulle det var det sista jag skulle vilja lyssna på. det var mycket skulle på engång det. men jag tror ni pallar det.

varje morgon man vaknar och trycker på snoozen, tänker man. vad skönt det skall bli att bli pensioner, då för jag sova hur länge jag vill. men inte på tisdagar , då är det boulemöte klockan kvart i åtta. och det är min tur att baka. men det verkar inte som de bryr sig om det i den åldern.
lite som emil i lönneberga. "när jag har pengar då får jag inte köpa sockerdricka, när jag inte har pengar då kan jag inte köpa sockerdricka. när i hundan skall jag få dricka sockerdricka!?"

när i hundan skall jag få sova? nu! jobba 5-skift, det är skiten det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0