gå över månen


när jag var på väg till bilen såg jag något väldigt märkligt. det var två killar, två tjejer, en mopped och skrillex. snälla fråga mig inte hur jag kan veta vad skrillex är.

en kille satt på moppeden med tjejen brevid. den andra killen stod still och kramade den andra tjejen. de var som två kärleksfulla färglada statyer. basen låg som en tung dimma över hela denna suspekta scen. det var som ett fotografi akompanierat av dubstep. inget mer hände, tiden hade fryst. bilar åkte förbi och jag traskade. men detta existerade inte för dem.
de var kvar när jag kom tillbaka en kvart senare. de hade bytt position, den var inte lika intressant.


"det som karakteriserar dubstep är den dova basgången (sub bass), tempot brukar ligga mellan 138-142 bpm men programmerat i halvtempo vilket gör att det är en relativt långsam dansmusik."


detta passar kramandes statyer och gamlingar som mig på dansgolvet. de gånger man blir uppdragen så så kör jag den karaktäristiska fittedansen. en grogg helst jdcola, men captain morgan och cola funkar det med, hållandes glaset med båda händerna (ibland krampaktigt) och suger och rör höfterna i takt till beatet medans överkroppen är still. vill ju inte kalla mig nästa michael jackson men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0