paranormal activity


jag vaknade av det sjukaste inatt. ett blått sken som tog över hela rummet, ackompanjerat av ett störande surrande. jag satt mig upp i sängen för att ta reda på om jag var vaken eller drömde, tyvärr var jag vaken.

det äckligaste jag vet är övernaturliga grejer. det är varken spännande eller kittlande. skulle jag se något sådant så skulle jag aldrig mer vilja vara ensam, jag skulle jämnt ha en person med mig, vad nu det skulle hjälpa. en person som spöket gillar mer, vem nu det skulle vara.

efter cirka tretti sekunder kviknar jag till nog för att förstå att det var datorn som hoppat igång. det har aldrig hänt förut. de andra sover. jag funderar lite på vad jag skall göra. orkar inte resa mig upp för att slå av datorn den naturliga vägen. jag vet inte om jag vågar "pull the plug" tänk om datorn inte stängs av, då har jag hard evidence på att sovrummet är hemsökt. jag tar mig mod och rycker kontakten. det blir tyst och ljuset slocknar. jag dra en lättnadens suck.

vad skall vi dra för slutsatser av detta nu då?

1. mitt husspöke är nattaktivt.

2. mitt husspöke är datornörd. och dricker förmodligen kopiösa mängder jolt cola och skriker oförskämdheter åt andra spöken som "campar".

3. fitte är rädd för spöken.

jag var med om liknande läskigheter när jag var yngre. det var när jag bodde i långmora, det numer nerbrända flerfamiljshuset. en två år äldre kamrat berättade om spöket orvar korvar som bodde i källaren. jag tyckte att det var lite lustigt att hans föräldrar hade döpt honom på rim. han var enligt utsago snäll, men ingen jag ville beblanda mig med. sån är jag. nu när jag tänker på det i efterhand börjar jag fundera på om allt var ljug. att han bara hittat på orvar korvar. eller så har det tagit orvar korvar 20 år att hitta på mig.


Kommentarer
Postat av: Trixie

Hahahhahah. Jag ÄLSKAR verkligen din blogg, den är så himla klockrent rolig!

2011-03-17 @ 11:35:01
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/
Postat av: Marju

nää, huset i långmora står väl fortfarande kvar?

2011-03-19 @ 15:42:35
URL: http://marjuanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0