it was a simpler time


på tal om diska eller bli diskad. jag köpte diskmedel på lidl. nu undrar ni två saker.

1. fitte som är så cool, häftig och ball, varför handlar han på lidl och sedan berättar om det här.
får han betalt för det? ja, jag får gratis lammstek i ett år om jag nämner lidl på min blogg. sen för varje gång jag skriver lidl får jag hundra kexchoklad (inte de små 4a för tjugi, utan de stora bjässarna). lidl. det andra ni undrade om glömde jag bort i allt dravel om allt dravel.

diskmedlet luktar precis som en tuggumisort som jag tuggade mycket som barn. det var inte så gott, smaken försvann snabbt (som tur var då), det gick inte att blåsa stora bubblor med det.

men varför i allsindar köpte du då dessa tuggumin för dina surt förvärvade burkpantarpengar, pojkspoling!?

jo man fick med någon form av klistermärke eller om det var tatuering. de rosa tuggumina hade svanktatueringar med sig och de blå hade tribal eller taggtråd. som denna rebellen jag var satte jag  taggtråden kring halsen, de skulle sitta runt biceps, men då skulle jag behövt köpt tuggumin för hela veckopengen (jag hade så stora biceps som barn) eller följt efter burkapan hem till henne och tagit hela hennes burkgömma (det var för jobbigt).
var för sig var de inte värda ett köp. men som en skön kombo var det väldigt svårt att låta bli.

nu får jag nostalgiska kickar var gång jag diskar. jag tänker på en svunnen tid med neongröna bmxer, butterfly, kaststjärnor och äckliga tuggumin. det var en bättre tid, det var en enklare tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0