kamikazepensionärer


jag var ute och sladdade lite med mitsubishin idag då jag uppmärksammade ett väldigt märkligt beteende. kamikazepensionärer är nog det bästa ordet jag kan komma på för att förklara det.

det var tre incidenter under en tjugi minuters period. jag har vart med om det förut, men inte med sådan hög frekvens. kan vara fullmåne eller att ica öppnat nytt, då rycker det i rabattkupongstarmen på dem och de ändrar sitt rörelsemönster..

den första var en äldre invandrarherre med en grönsak i en elrullstol. han brummade ut elrullstolen och sig själv rakt ut i vägen, inget övergångsställe så långt ögat kunde nå, med blicken maniskt fäst på andra sidan vägen. det var väl lugnt för herren som körde, han skulle ha hunnit hoppa undan, värre var det med grönsaken. tror inte han uppmärksammade hur nära det var att bli sallad, eller kanske ketchup. fult gjort att använda sig av en grönsak bara för att komma över vägen snabbt och bara räkna med att man skall se han och stanna.

den andra var en rullatortant. ut i vägen, blicken i marken och med en fart som en sten som självrullar upp för en backe. inget övergångsställe, bara räknar med min goda vilja, som tur för henne var med idag.

trean. en gubbe och gumma. jag hade en bil framför mig, den skulle svänga vänster i korsningen där de promt skulle över. gubbe såg det och gick, tanten stannade, när bilen framför svängt klart då gick tanten. jag som gått runt och trott att min pärla drar till sig blickar, men inte hennes tydligen. jag hann dock stanna. men hon gick på som om inget hade hänt. inget övergångsställe, inget tack att jag stannade. jag är gammal jag har byggt detta samhälle, därför får jag vara sur och gå mitt i vägen utan att bry mig om att titta eller tack dem som sparar mitt liv.
fint samhälle du byggt kärringjävel! alla hatar varandra, super för att stå ut i vardagen och ungdomarna drömmer om att bli sondmatade framför xboxen så de får mer tid att skrika och svära åt varandra.
är det därför du vill dö kanske? för det var ju annars fint väder och det brukar ju pigga upp folk som mår dåligt. eller du kanske bara ville dö på en vacker dag..


Kommentarer
Postat av: Linn Rudh

har blivit tipsad att läsa detta inlägg och det vare värt. Kul!

2011-04-19 @ 18:42:54
URL: http://rudh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0