vuxenpoäng


nu har jag lyckats lokalisera ännu en internetförsedd dator, lyckan är total. skönt att komma in och slippa solen också!

jag var till banken och kollade upp lite med lånen och oj vad ros jag fick av min banktjej. och som den suckern jag är för beröm så satt jag bara där och sög i mig.

bt - fonderna har ju gått väldigt bra!
 
fitte - ja jag köpte på mig lite extra när de var på botten under krisen, då många andra sålde. och nu när de är toppnoteringar så får man lön för is i magen.

bt - och buffert har du också ja, det är jättebra. 

fitte - hihi

tror jag skall gå dit och prata oftare. jag fick till och med ett flögg att starta pensionssparande. undertider hon fixade med papprena satt jag och funderade på ett uttryck som jag hatar och tycker är väldigt töntigt, men jag kom inte på det. när hon kom tillbaka så sa hon att jag fått ett vuxenpoäng. där hade vi ordet! men när man snackar pension då är nog enda gången man får använda ordet vuxenpoäng. men jag var snabb att poängtera att jag har ju ett mindre nu när jag inte är sambo längre. sant tyckte hon, men det finns ju fler fiskar i sjön, sa hon. ja det får vi ju hoppas, annars får vi gå runt och vara hungriga. eller menade du att jag vart tillsammans med en sjöjungfru? eller kanske hon bläckfisken i lilla sjöjungfrun, ursula eller vad hette hon?

2038 får jag börja ta ut pensionen om jag vill. ångest, det är ju snart ju. usch! skall sätta mig i solen ett tag så slipper jag tänka på åldersångesten. då får jag tänka lite på cancerångesten istället. det är bra, farligt att snöa in sig på specifika ångestar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0