borta bra, men hemma fest



hade första fyllan på cirkus en månad igår. jag har glömt bort alkoholens förföriska inverkan på mitt nervsystem.det är ju helt underbart att vara full! och robban som skulle ha en vit månad höll ut i fyra dagar, men jag har aldrig sett honom lyckligare än igår när han halsade gössern.

jag själv skäms nästan att jag har glömt bort hur underbart gösser smakar. dumma träning att vilseleda mig på det sättet, att göra en dimridå framför mina annars så allseende ögon.

jag kan nu i efterhand motvilligt erkänna att jag drömt mardrömmar om bakfyllor. men idag, dagen efter, så gick jag upp en timme tidigare än behövligt och gick ner på gymmet för att stå och trampa på löpbandet med lördagslinnet (heinekenlinnet). då skall det tilläggas att jag hade efterfest till sju på morgonen.

sen hann jag med bolaget och en gösserlåda, jobb och nu smutta gösser.

borta bra, men hemma efterfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0