god middag


det var kul att gnälla på medtrafikanter. några till jag hatar.

när det är en lång och fin väg, med mycket sikt. man ser en bil som skall upp på samma stora och fina väg från en liten väg. den står och väntar och väntar för att avgöra om den kommer hinna innan jag kommer. precis när jag kommer tar den beslutet att den hinner. jag måste tvärnita för att inte köra på puckot som jag ju faktiskt skulle vilja göra, eftersom den verkar ha tagit fel på gasen och bromsen. varför köpte jag inte en monster truck?

lite samma sak med pensionerer och folk med barnvagn. utan att se ut över gatan så slänger de sig ut i vägbanan för de vet att de blir framsläppta. skapligt nonchalant att inte ens orka vrida skallen. pensioneren kanska var självmordsbenägen. men mamman med vagnen vad tänkte hon? barnet får ta smällen?

en rolig grej i trafiken är när man har en polis kring sig. då blir alla som små ljus och rättar till flugan.



jag gjorde en liten fuling när jag körde om en polis som skulle svänga. han tog sån tid på sig så jag körde över heldraget som inte syntes för snön. like a baws!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0