dag sex: sjuk, sjukare, skjutmig


vaknar upp i ett hav av slem och snusk. halsontet har tagits till helt nya och tidigare outforskade nivåer. då har jag ändå haft flera halsbölder och vart tvungen att operera bort halsmandlarna. kurerar med strepsil och ipren. piller piller gamle vän, du gör mig levande igen.

vi pallrar oss ner till stranden, febern forsar ut genom huden och supertwister deep throatas. jag håller mig till vatten, tänkte vänta med alkohol ett tag, får se om man kan få någon effekt av den då.



efter avslutat solpass stämplar vi ut och drar oss tillbaka till balkongen. där får vi lite finfrämmande och en redig mytoman kikar över. han har vart överallt och sett allt. han kallar mig blonda jesus och det var väl det enda fina han åstadkom, det smeknamnet var ju inte lika fint som alfahanen, som konstigt nog inte fastnade, bara jag som gillade det och talade om mig själv som det i tredjeperson så det skulle fastna. det gick sådär.

alex klätrade över också, sen satt han alla våra hjärtan i halsgropen när han satt sig på balkongkanten samtidigt som han var redigt bombad. men det var inga konstigheter. det dracks absint och myttarn drack mest, det måste jag ge honom faktiskt. vi passade även på att dricka genom lurssons öra och röka lite också, det var trevligt och inovativt av mig tycker jag, mår ni dåligt nu när jag sitter och skryter? skäms å mina vägnar? det är lugnt, jag bjuder. alex dricker absint och säger efteråt att "nu spottar jag i glaset" alla blir förvånade. myttarn, försvinner. han blir bortburen. han försöker peka finger åt oss, han klarar det inte, men han som bär honom hjälper han upp med fingret. det tog rakt i hjärtat det. men myttarn hade iallafall sina bästa 45minuter i sitt liv. det ryktas om att han fortfarande är bakfull.



efter avslutad balkongfest skulle vi ha fin avskedsmiddag av norrlänningarna. det var känslosamt och tårar delades på kinden skäggig. jag åt plankstek och drack en flaska husets. ville inte ha nåt tort vin för halsens skull. sahara var blötare. varje klunk kändes som att gå till mordor och tillbaka, utan att pasera gå.



väl hemma igen efter middagen åker fireballen och boomboxen fram. vi mår och tar i den ordningen. det dricks och dricks med utebliven effekt. traskar tilllut ner på grabbarnas. är där ett tag, sen blir bjurling dålig. han måste spy, givetvis har han käkat carbonara idag. går hem och spyr, sen går vi för första gången till nåt annat ställe än grabbarnas. då fick man prova på skolengelskan och beställer in en waterpajp. smuttar på den till tonerna av euforia som tydligen krossar. alla är glada och jag känner mig nykter. vi väljer att avsluta kvällen. det var bara det att kvällen inte var klar med oss än. vi träffar på lite konstiga människor, går hem och låter dem slå följe. härjar lite, sen skickar vi ut dem. i samma veva ser jag att exitskylten beter sig som en discokula, alex kommer samtidigt och jag frågar vad han tycker om ljusmönstrerna, vilka får jag till svar. lägger mig i framstupa fosterställning ihop om att överleva denna slemnatt.





Kommentarer
Postat av: Tjejligan

och sjunde dag kom du hem<3<3

2012-06-13 @ 18:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0