dag ett magaluf: "första dagen, den fullaste dagen"

 

allt började under en snabb promenad runt broarna i den lilla bruksarstaden avesta. hösten närmade sig med stormsteg och sommaren hade lekt kurragömma hela sommaren. förra årets höst-/vinterångest låg kvar på ett inte helt bekvämt sätt, den tog lite för stor plats också. vi skojade om en till resa i samma slag som ayia napa. två veckor senare satt vi på arlanda med en öl och en jäger. nu ska ni få slå följe på denna nöjestripp till resa. mycket nöje och tur att kameran var med, hehe.

 

vi åker tåg till arlanda, dennis vet hur sur jag kan bli med blodsockerfall och alkoholfall, så han har vart förutseende och tagit med en påse gott. tre gösser var satt fint och arlanda hade mer gott att bjuda på, efter ett par bärs och en jäger, vars glas vi stal enbart för att ha shotsglas på bussen till hotellet, ibland och inom vissa områden är man smart och snabbtänkt. klämmer en el maco som smakade gott. sen går vi till incheckningen för att lämna våran brist på liv i sverige.

 

vi äntrar planet på ett graciöst sett, förutom att jag går och tittar åt höger på sätesnumren och råkar trampa på en vild och eldig spanjorska, innan jag ens hunnit kliva av och märkt mitt misstag så frågar hon i tonläge högt om jag inte skall be så mycket om ursäkt. jag svarar nej och sätter mig och drar ner sovmössan. vaknar fyra timmar senare och är framme, plockar ner väskan och går förbi den eldiga och frågar om foten fortfarande sitter kvar.

 

efter en varm evighet i väntan på väskorna med endast jdcola och dennis som sällskap hittar vi bussen. jag säger ”längst bak” hehe, man har ju åkt buss till skolan förut. nu åker shotsglasen fram och fisken och fireballen slog följe. när vi var framme vid hotellet vid 00:00 fick vi en karta till det, detta bådar inte gott. när vi hade orientering i skolan brukade vi gå och klämma en burgare istället. Kommer fram till en alltför brant backe, börjar traska, är två killar före och en hop bakom. De går för långt och jag hör nåt avlägset rop om att någon hittat rätt.

vi kommer dit som tredje par och snubben i receptionen har ingen brådska. han skall ta passet och ge en rumsnyckel, detta tar minst en kvart innan vi är framme, det kanske inte låter länge men går man på törstighetstid så är det länge! går upp på rummet, badar lite med dennis och fisken sen drar vi på kroga. när vi kommer ner i foajen igen så är det fortfarande världens kö, stackrare, vi tänker på er på krogen.

 

vi tar en vrålsnabb taxi till grabbarna grus, väl där kuskar vi runt, kör lite topless, några snabba lyft, gör hyschhyschminen med pekfingret för munnen, träffar gurkan, dricker shots, halsar redbullvodka. Det gamla vanliga helt enkelt. vi lämnar stället vid stängning runt sex snåret och börjar vår vandring hem. har aldrig gått vare sig hit eller dit. men vi har bränt pengarna vi hade på oss så taxi var uteslutet.

 

vad är det som går och går med aldrig kommer fram? dennis och fitte under sin första dag i magaluf.

 

jag blir tjejtjurig på dennis och går sju meter framför han. tillslut tröttnar jag ur och vi går ner på stranden. vi tar några vackra bilder, klockan är kvartöveråtta och jag säger åt dennis att jag lägger mig här, kom och hämta mig när du hittat hotellet. Han säger ja och går mot soluppgången. 























 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0