dag fyra: ställa in ögonmåttet

 

vaknar, det känns som ett mirakel. inte konstigt att man kallas för jesus. eller tofsen. klockan är åtta och ja, jag vet inte om jag har sovit nåt. sätter mig på en välstekt balle och ser ut över våra inte allt för fulla flaskor, där skulle man kunna lära sig ett och annat tydligen.

 

samlar ihop spillrorna och drar med mig dennis till långtborta stranden. vi äntrar stranden vid tiotiden, det är ett jävla liv. tar en smirnof ice och joinar kören och börjar skråla jag med. vi står ut en timme med bad och lek innan vi tyckte att det var dags för en burgare. får in en väldigt stor och normalstark öl. måste dricka halva med sugrör för att ens orka lyfta den.

 

mätta och belåtna tar vi en strandpromenad. träffar några tjejer från gårdagen, sitter och ljuger lite för dem. blir törstiga och går och handlar öl och glass.

 

kommer hem och tar ett skumt skumbad, somnar till en timme och vaknar rätt russinlik. låter inte humöret falla för en sådan simpel grej.

 

sätter oss och tar en drink på balkongen, det är gemytligt. det kommer över några tjejer som vill köra ölspelet, jag skrattar åt dem och säger att då måste man ju vänta på att dricka. känner mig jättetuff innan jag tröttnar på alla och går och letar förfest. hittar en jätteglad tjej och hennes inte lika glada men lite kortare kompis. vi har det trevligt och skratten avbryts bara av klunkar. när vi tankat klart går vi de 20-30 minutrarna till krogen av någon anledning . antar att jag blev manipulerad av flickorna.

 

de lurar med mig på nåt shotsställe, stackars mig. här kommer inte jag trivas. de stjäl min keps som är hela min personlighet. det kan låta tragiskt och det är det. men vi shotar och är glada. under tiden i en annan del av magaluf ger dennis bort sitt älskade megan fox-linne, har beklagar sig än i dag för detta faktum. stackars påg. men han fick se några snabba korttrix och en härlig mikrofånfrisyr, plus en skallig och avis colina.

 

dennis träffar massa fina tjejer och tar massa fina bilder. sen träffade vi tydligen varandra på grabbarna grus. ögonmåttet var noll och bristen på bukfett och skärp börjar avslöja mig och mitt häng.

 

det härjas lite på krogen sen taxi:ar vi oss hem för lite efterdänga. hamnar hos den glada och den korta och grannmackan är med. klockan tickar på och tillslut blir det sovdags. ena bruden tycker det är varmt och slänger ut madrassen och sig själv på balkongen för att få lite kyla. jag joinar i den andra sängen. en halvtimme senare stiger solen och torkar bort all sprit. hennes idéen i sig var det ju inget fel på, det kunde ha funkat. var bara tidsplaneringen och solens stress att komma upp och förröda alla engelsmän som satte käppar i hjulet för en god morgons sömn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0