dag tre: visar du popcorn får du fitta

vaknar hos norskorna med full mundering, trevligt folkslag det där, de har en bordsfläkt, jag blir avundsjuk. tredje dagen och jag har inte lyckats äntrar min säng än. tackar för mig och går till rummet. klockan är bara tio och jag hoppas att pöjken är där, icke. kuken.

 

går ner i foajen och ber om en ny nyckel. får en gratis helt oväntat. springer till rummet och badrummet för att äntligen få mina burgare. borta. vilket svin han kan vara dennis ibland. men trevligt av mig att tänka på hans bakfullare han.

 

kollar telefon och har fått sms av pöjken. han har gått till stranden. smetar in mig med skyddande salva och fyller strupe och buk med en rejält fin morgonmorganochcola. njuter ett tag på ballen innan jag sätter på mig min stranddräkt och går för att möta.

 

jag tar långtrappevägen och fotar söta katter.

 

men gud så långt det är, blir orolig om jag kanske måste köpa nya flipflop efter halva vägen. går förbi en strand, där är det inte. har inget sällis, ingen att dryga sig med. köper en långburk heineken som sällis. funkar. går till nästa strand och ringer, men den var det inte heller, går till en tredje och här var det.

 

vilket kärt återseende. vi baywatchspringer (*slowmotion för er som missat världens bästa serie) och hoppar och möts i ett hav av hoppandes tuttar, kramar och blöta pussar. toplesstjejer tittar mer på oss än vi på dem.

 

vi byter tillbaka kepsar, vill ju inte att folk skall ta fel på oss. går och köper en varsin glass och lite dricka, glada killar blev än gladare.

 

vi solar, badar och mår. när vi solat, badat och mått klart går vi och klämmer några burgare, det lät oss väl smaka som väntat. sandiga och bruna och lätt stressade känner vi att vi måste skynda oss, parbadning i badkaret fick det bli och sedan balkongfest.

 

wille vår trevlige granne kom över, denna gång utan åtaganden dagen efter. det bådar gått. men även våra norrländska en dörr till bort grannar kikade över för första gången. senare skall de erkänna att de tyckte vi var töntar som var topless på krogen. hehe, semestertider är toplesstider, hehe. vi bjussar fireball och ljuger lite, sånt binder samman folk bättre än karlssonsklister och det binder samman folk bra. det kommer över tjejgrannar också. jag trodde att de var norskorna från igår, måste ställa in ögonmåttet nu känns det som. slänger på mig mina vita converse för första gången sen första dagen, hittar min borttappade plånka där, win. 

 

Bokar taxi och gör oss redo för några snabba lyft. mina vänner är hungriga så vi beställer nåt med ketchup, jag kan inte äta när jag är full och tittar med nedsättandeblick på det röda. beställer in en shot istället, den är både brun och snabb och det var en finfin ide kan jag känna än idag. dennis köper ett vackert linne till mig och ett likadant till sig, viktigt när man skall vara topless på krogen, vi fick se ut sopm tvillingar ett tag iallafall.  går in på grabbarna grus och slöhånglar lite med dennis för att göra brudarna avundsjuka, det funkar. gör några snabba lyft sen var det dags för nattbad.

 

inte lätt att hitta taxi hem när man är både blötast och sandigast. gör en fuling och gömmer mig och låter tjejerna stå och visa urringning, det funkar, en taxi stannar och jag hoppar fram ur min gömma och lubbar och hoppar in. det kändes som det lika gärna kunde ha vart usain bolt som gjorde den rushen, troligtvis var det nog inte så.

 

tar oss hem, efterdänga. provar min egen säng för första gången på resan. 

 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0