dag två: snabbmat

 

jag blir väckt av stolssnubben klockan tio, han ser arg och elak ut och vill ha pengar. jag känner mig ensam, övergiven och lurad. letar runt i diverse fickor och fiskar upp en 20eurossedel, hehe, taxi till dagen innan, hehe. ger han fyra och traskar ner i vattnet med mina fina jeansshorts. ligger i plasket ett tag och tänker över mina synder, det blev ett långt plask. vart är jesus när jag behöver honom. går upp och hämtar lite pengar och går och köper vatten och några öl.

somnar om och vaknar av svenska röster. det är som en tung skrillexdrop i mina små öron, jag blir euforisk och går fram till de söta tjejerna. förklarar min situation för att få sympatier och lyckas. åker ut på en längre flottur med den ena och är glad att ha någon som vill hänga med mig. får sällskapa med dem till klockan blir 18:00 och de skall käka, jag tackar för gott sällskap och förbereder mig mentalt för den långa, svåra och inte minst farliga resan hem. nu kom jag och tänka på att jag hade ju kunnat pröjsat en taxi, aja, lätt att vara efterklok.

går upp och åt fel håll, hittar en stor informationskarta, kommer på vad hotellet heter och hittar det bland alla andra hundra som också¨heter nåt med palma nova. inte lika lätt som hotellet i napa som hette barbara, men man är ju den skarpaste kniven i lådan. står säkert tjugi minuter och bara stirrar på den där jäkla kartan, sen går jag. man är lite för bortskämd med googlemaps här hemma. jag går och går, stannar och köper en supertwister och en heineken. sen går jag lite till. vid sjusnåret är jag hemma, dennis står på balkongen med lite folk, jag får en spontanapplåd, den är jag värd.

 

vi sätter oss på balkongen och firar den förlorade sonen med fireball, nu mår man igen. vi har wille vår finlandsvenskegranne med oss, han skall dyka imorgon och således inte dricka, hehe. man gillar ju att ha dåligt inflytande på folk om ni förstår ordvitsen. Dyka, flyta. Skitsamma. Men dansa, pausa fattar ni.

 

vi tar en vandring kring hotellet för att avsöka våra jaktmarker. vi hittar ett par norska flickor. Vi slår dem medvetslös och släpar dem till balkongen. väcker dem med luktsalt och drog nån rövarhistoria om att de slog ihop sina huvuden när de båda ville ha samma shot, törstiga flickor. så vi har räddat era liv. de är väldigt tacksamma.

vi går ner och tar en donken, har inte ätit på hela dagen. Köper på mig en stor burgare, sex cheeseburgare och en glass med chokladtopping. vi tar med hem och jag lägger mig i badet och våldtar burgarna. lämnar fyra cheeseburgare till mitt förmodligen lite bakfullare jag. går upp och smörjer mig mjuk och fin. full fart på ballen. går ut och joinar, några shots glider i. klockan tio går dennis och lägger sig, kul tänker jag, han är oväcklig när han väl somnat. var tvungen att köra över karl med en traktor på peaceandlove för att väcka han inför ett storband som skulle spela klockan 20, men han vaknade inte mer. tråkigt på en sån fin kille. vi andra fortsätter festa utom wille som skall upp och dyka.

 

vi drog in till krogen vid tolv, testade lite nya ställen. jag hade lånat batmankepsen, ville att dennis ande skulle få uppleva denna kvällen i alla fall. och det kom fram en dam med en ballong, trodde att hon ville att jag skulle knyta den, då blev det ett jädrans liv! kungen bryr sig.

har knappt nå bilder från kvällen så kan inte berätta så mycket mer.

 

drog hem fem, dock taxi denna gången. snacka om att lära av sina misstag. man kan gömma en taxislant på sig själv när man är nykter, då hittar du inte den när du är full. men sen när du nyktrat till och vill hem har du den där gudomliga slippagåtaxipengen. på hotellet igen kom jag inte in för vi hade bara en nyckel..

 

fick höra senare av dennis att han vaknat kring femsnåret, vart partysugen, tagit en taxi till bargatan för att hitta oss.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0